atlantis-banner

DIREKTOR Agent Plus grupe Zoran Netković: Vjerujemo u Luku Bar, ne samo emotivno već i sa stanovišta struke

netkovic 0 12.12.14Povod za intervju sa g. Zoranom Netkovićem, vlasnikom beogradske logističke kuće Agent Plus i dugogodišnjim generalnim direktorom beogradskog Jugoagenta je nedavno najavljeno uspostavljanje kontejnerskog servisa Maersk Linea preko barske kontejnerske luke.

 

 

 

 

PLOVIDBA: Može li biti boljeg povoda za ovaj razgovor od najavljenog povratka najvećeg svjetskog kontejnerskog operatera Maersk Line u barsku luku. Recite nam šta su vaša očekivanja i očekivanja vašeg danskog partnera od povratka u Bar?

NETKOVIĆ: Ja mogu govoriti kao agent Maersk Linea za srpsko tržište, jer je naša kompanija Star Agent Plus agent Maerska za teritoriju Republike Srbije. Želim da kažem da smo mi jako zadovoljni i da smo očekivali povratak ove danske kompanije u Bar, a prije svega jer je ovaj pravac iz Bara prema Srbiji za nas veoma važan.

Bitno je reći da će ovo donijeti veću konkurentnost robe koja se uvozi ili izvozi na tržište Srbije, a takođe i kvalitetniji servis za sve korisnike ovog pravca.

PLOVIDBA: Možda je prerano, ali ne bih da propustim da pitam koje su projektovane količine roba i kakvu dinamiku tranzita očekujete od ove novouspostavljene linije? 

NETKOVIĆ: Znamo da u okruženju ima konkurentskih luka, kao što su Solun, Rijeka, Kopar, pa je veoma teško dati neku precizniju prognozu, a ja se ovdje ne bih želio igrao ciframa. Svakako je riječ o robi koja gravitira južnom, zapadnom i jugoistočnom dijelu Srbije, a koja je prirodno opredijeljena ka Baru.

netkovic 1 12.12.14

Sporazumi koji su postignuti sa Ruskom Federacijom i izvoz prehrambenih proizvoda i ostalih roba koja ima određene preferencijale na ruskom tržištu takođe će biti usmeren preko barske kontejnerske luke. Mišljenja sam da treba sačekati promociju ovog servisa i nadati se velikom interesovanju korisnika iz Srbije, a svakako i iz Crne Gore.

PLOVIDBA: U javnosti se dosta govori o velikim infrastrukturnim investicijama na ovom našem transportnom pravcu, Koridoru 11. Ipak, i za najavljeni autoput kao i za rekonstrukciju željeznice trebaće dosta vremena. Intersuje me vaše mišljenje o tome na koji način bi Crna Gora i Srbija kao države mogle promptno djelovati da bi se roba iz Srbije u što većem obimu i u postojećim okolnostima, vratila na ovaj tradicionalni pravac?

NETKOVIĆ: Rizikujem da uđem u koliziju ako kažem, ali ono što bi trebao promptno u stvari je moralo biti davno urađeno. Poznato je da svaka luka mora imati kvalitetnu konekciju sa tržištima u zaleđu koja joj gravitiraju, tako da neću ništa novo reći ako konstantujem nedostatak dobre infrastrukture kao jedan od osnovnih problema koji se javlja u korišćenju ovog pravca. 

Jednostavno, potrebna je savremena željeznica i dobar autoput. Roba bira najbrži i najekonomičniji pravac i ako to ne možete da ponudite roba će jednostavno otiće negdje drugo. 

Siguran sam, a vjerujem da su i svi koji su duže u ovom poslu toga svjesni, da je Bar propustio jako puno šansi do sada. U neposrednom okruženju posljednjih decenija razvijale su se i neke nove luke kao što je Drač, a mnogo robe je otišlo i na Rijeku, Kopar... 

Korekcija trenutnog stanja nije moguća u nekom kratkom vremenskom periodu. Svi se nadamo i očekujemo krupne investicije u skoroj budućnosti, ali do tada moramo postojaću infrastrukturu učiniti što boljom i funkcionalnijom dok ne dođe do potpune rehabilitacije ovog pravca. 

netkovic 2 12.12.14

Ono čemu svakako nema prepreka je da taj birokratski dio svedemo na minimum, da se tranzit na graničnim prelazima odvija brzo, te je upravo to ono što po mom mišljenju treba promtno uraditi. Ostale krucijalne stvari zahtijevaju puno vremena i novca. Ipak, treba početi i to što prije... 

PLOVIDBA: Tek od nedavno ste svojim polovanjem prisutni u Crnoj Gori, dok u regionu već duže vrijeme figurirate kao jedan od lidera u brodskoj agenturi i organizaciji svih vrsta multimodalnih transporta. Recite nam nešto više o vašoj kompaniji, organizacionoj strukturi, razvoju, perspektivama?

NETKOVIĆ: Agent plus je osnovan 2007. godine i veoma brzo je uspio da razvije mrežu svojih poslovnica u okruženju. 2009. godine smo formirali Agen Plus u Rijeci i Zagrebu, 2010. Agent plus u Baru, Konstanci i svim većim centrima u regionu.

Ukoliko želite da zadovoljite potrebe klijenata na ovim našim malim tržištima onda je neophodno biti prisutan u cijelom regionu, to jest svim ulaznim lukama bitnim za ovaj dio Evrope. Treba napomenuti i kompaniju Ahlers Plus koju smo formirali zajedno sa belgijskim Ahlersom, a koja radi za potrebe regionalne duvanske industrije. 

Kada smo 2007. Formirali Agen Plus bilo nas je 22 zaposlenih, sada imamo već 102 ljudi u radnom odnosu, što je za ovu vrstu djelatnosti popriličan broj. 

Konkretno, kada je riječ o Baru naš razvoj i konstantno povećanje broja zaposlenih govori o tome da mi iskreno verujemo u ovaj pravac, ne samo emotivno već i sa stručnog stanovišta. 

netkovic 3 12.12.14

Sigurni smo da roba iz Srbije prirodno gravitira barskoj luci, te da je neophodno konstantno jačati infrastrukturu našeg preduzeća u Baru. Tu smo osim kontejnerskog transporta, orjentisani i na špediciju, a u perspektivi razmišljamo i o brodskoj agenturi. 

PLOVIDBA: Od nedavno ste član Fonasbe.

NETKOVIĆ: Pokrenuli smo ovu inicijativu i postali pridruženi član ove prestižne međunarodne asocijacije sa ciljem da i druge špediterske i logističke kuće iz Srbije uključimo. Riječ je o apsurdnoj situaciji da država Srbija do sada nije postala članica Fonasbe. Pridruživanje ovoj organizaciji za nas kao kompaniju veoma je dragocjeno, kako sa stanovišta stručne pomoći koja nam je sada na raspolaganju, tako i sa stanovišta međunarodne reputacije naše firme. 

PLOVIDBA: Stručna javnost Vas prepoznaje kao nekog ko često aktuelizuje pitanje neiskorišćenosti potencijala unutrašnjih plovnih puteva u regionu. Kod nas u Crnoj Gori se o tome malo zna, pa vjerujem da bi čitaocima bilo interesantno da čuju od Vas u kakvom je stanju riječna flota i infrastruktura na Dunavu?

NETKOVIĆ: Možda će zvučati i pomalo neskromno, ali mislim da smo vodeći organizator transporta Dunavom, Savom i kanalskom mrežom u našem regionu. Situacija nije sjajna. Puno toga je već rečeno, puno skupova održano kako bi se stanje u ovoj oblasti popravilo, a ipak malo toga konkretnog je urađeno. 

Dunav i Sava su takoreći dar od Boga, ali to nije dovoljno. Potrebno je održavati i unapjeđivati plovne puteve, razvijati luke koje posjeduju odgovarajuću savremenu opremu, imati plovne objekte u skladu sa evropskim normama. 

Nažalost, na svemu ovome premalo se radi. Dunav i Sava su i dalje jako zavisni od vodenog priliva prirodnim putem, a kritična mjesta duž korita, kojih na toku Dunava ima 37, nijesu produbljena i uređena na potrebnom nivou.

Kada je riječ o floti u Srbiji ona je nažalost u katastrofalnom stanju, a što je posledica višegodišnjeg neulaganja. Sa druge strane zapadnoevropski brodari se sve više orjentišu i silaze na srednji i donji Dunav, podižu konkurenciju i utiču na povećanje kvaliteta trnsporta na ovom pravcu. Nažalost, mi samo eksploatišemo, a jako malo ulažemo u ovaj prirodni resurs.

PLOVIDBA: Jeste li optimista, Ima li znakova oporavka regionalnih tržišta kada je logistika u pitanju?

NETKOVIĆ: Ja sam po prirodi optimista, što samo po sebi svakako nije dovoljno. Potrebna je i konkretna akcija, kako bi taj optimizam i bio potkrijepljen.

Moje mišljenje je da kriza jenjava, te da je glavni udar recesije prošao. Ovo sa čime se sada susrećemo vezano je za jednu novu dinamiku kojoj smo svjedoci na međunarodnom planu, ali sve to po meni ne može značajnije spriječiti rast ekonomija našeg regiona. Svi ovi pozitivni procesi koje prepoznajem imaju svoj tempo i treba pokazati strpljenje. 

Ono što me posebno raduje je rastuća orjentacija ka izvozu a koja je prisutna u svim zemljama nešeg regiona. Ovo se ogleda kroz broj kontejnera i količinu robe u izvozu, kako Dunavom tako željeznicom i drumskim putem. 

Svjetske, globalne firme se polako, ali sigurno pojavljuju i kod nas, što nam govori u prilog činjenici da i „veliki igrači“ očekuju ekspanziju našeg tržišta. Sve to potvrđuje da se od ovog regiona u jednom trenutku očekuje intezivan rast. 

Dugo vremena smo nažalost bili u podređenom položaju, ali se stvari polako i nezaustavljivo kreću na bolje, zaključio je Zoran Netković u intervjuu za naš portal.

Ono što g. Netković nije rekao, a mi nikako ne želimo zaboraviti jeste to da je njegova kompanija osim po beskompromisnom kvalitetu svojih usluga takođe prepoznata i po društveno odgovornom odnosu prema zajednici. 

Nedavno su Opštini Bar poklonili gradski sat, a barskoj Opštoj bolnici vrijednu donaciju za nabavku sondi za ginekološko odjeljenje.

 

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Refreširaj

  • Poslednje vijesti
  • Komentari
  • Bozinovski Dejan 20.04.2017 09:20
    Da li primate motormene sa iskustvom na razne brodove.Ako može odgovor ili ako je neko upoznat sa ...

    Opsirnije...

     
  • Damir 16.04.2017 18:34
    Pozdrav gosp.Dabinović Naišo sam na ovaj članak .pa evo nadam se odgovoru. Inače moj otac je plovio na ...

    Opsirnije...

     
  • danijel 14.04.2017 19:41
    Dali vam treba maritime security imam iskustva imam seaman book,vakcinu zutu groznicu.Hvala

    Opsirnije...

     
  • Capt. Jovan Vukovic 14.04.2017 06:18
    Postovana www.plovidba.me, Komentar #1 je jako neprimjeren i nije ga napisao Capt. Jovan Vukovic ...

    Opsirnije...

web design